BMW Defensie

Deel dit bericht:

BMW biedt psychosociale hulpverlening aan post- en actieve veteranen met oorlogs- en uitzendgerelateerde problemen.

BMW Defensie

Cliëntperspectief
Een van de belangrijkste aspecten als het gaat om veteranen is de bejegening. Een zorgvuldige omgang met cliënten is een basis voor veiligheid en vertrouwen, en een gelijkwaardige band.

Weet wie je voor je hebt
De Veteranen Bedrijfs-maatschappelijk werkers (VBMW) zijn (militaire) hulpverleners met eigen  uitzendervaring. Hiermee is het mogelijk om de hulpvraag en hulpverlening te plaatsen in de militaire context. Bovendien hebben VBMW’ers door hun plaatsing binnen Defensie een schat aan ervaring met missiegeraleerde klachten. Daarmee zijn de VBMW’ers in staat de juiste hulpverlening toe te passen en kunnen ze goed aansluiten bij de behoefte van de Veteraan en of zijn/haar thuisfront.

Bijzonderheden
VBMW’ers kunnen langer durende zorgtrajecten aangaan en zal de continuïteit van behandelaar binnen wat mogelijk is maximaal gehandhaafd worden. VBMW’ers zijn regelmatig aanwezig bij nuldelijns initiatieven en laagdrempelig aanspreekbaar voor eventuele hulpvragen. Het BMW biedt het LZV een meerwaarde in de telefonische bereikbaarheid buiten kantooruren voor het Veteranenloket.