Veelgestelde vragen over het zorgtraject

Deel dit bericht:

Hieronder staan de meest gestelde vragen over het zorgtraject. Staat het antwoord op jouw vraag er niet bij? Neem dan contact op met het Veteranenloket via 088 334 00 00 of info@veteranenloket.nl.

Veelgestelde vragen:

  • Je kunt bellen naar telefoonnummer 088 334 00 00
  • Je kunt een e-mail sturen naar info@veteranenloket.nl
  • Je kunt een brief sturen naar: Veteranenloket, Postbus 125, 3940 AC Doorn
  • Post-actieve veteranen en hun thuisfront.
  • Post-actieve militaire oorlogs- en dienstslachtoffers en hun relaties.
  • Veteranen in werkelijke dienst en hun relaties.
  • Dienstslachtoffers in werkelijke dienst en hun relaties.

Na contact met het Veteranenloket benadert een zorgcoördinator jou. Deze begeleidt je bij jouw hulpvraag en coördineert de zorg.

  • Psychosociale zorg: gespecialiseerd maatschappelijk werk, eerste en tweedelijns geestelijke gezondheidszorg of geestelijk verzorging
  • Materiële hulp: zoals pensioen, uitkeringen, voorzieningen, hulp bij schulden, revalidatie, re-integratie etc.

Alle veteranen en militaire oorlogs- en dienstslachtoffers die zich met gezondheidsklachten of andere zorgvragen melden bij het Veteranenloket, krijgen een zorgcoördinator toegewezen.

Na contact met het Veteranenloket neemt een zorgcoördinator contact met je op. De zorgcoördinator inventariseert samen met jou welke hulpvragen je hebt en verwijst je naar de juiste zorg-, of dienstverlener. De zorgcoördinator begeleidt je gedurende het gehele hulpverleningsproces en is jouw eerste aanspreekpunt.

Het Veteranenloket is het eerste aanspreekpunt voor veteranen, militaire oorlogs- en dienstslachtoffers en hun relaties. Je kunt bij ons terecht met alle vragen op het gebied van zorg en dienstverlening.

Ja, ook veteranen in werkelijke dienst kunnen contact opnemen met het Veteranenloket. Je wordt dan verwezen naar de casecoördinatoren van de operationele commando’s. Zij nemen contact met je op nadat je het Veteranenloket hebt gebeld.