Vorige week is de krachtige campagne ‘Ongekende Krachten’ van start gegaan, een initiatief van Stichting Onbekende Helden. Deze campagne laat zien dat veteranen méér dan alleen helden zijn – het zijn professionals die unieke krachten naar de werkvloer brengen.
De stichting zet zich in voor meer erkenning en waardering voor veteranen in het bedrijfsleven, en steunt hen bij het zoeken van werk in de burgermaatschappij. Samen met grote spelers in het veteranenveld willen ze het beeld van de veteraan transformeren naar professionals met ongekende krachten.
Gedragen door werkgevers verspreidt deze boodschap zich door de hele samenleving. Veteranen van alle leeftijden brengen ongekende krachten mee, gevormd door hun inzet en ervaring. De uitzendingen hebben hen niet alleen gesterkt, maar ook verrijkt. Centraal in de campagne staan tien indrukwekkende korte documentaires, waarin veteranen en hun werkgevers vertellen over de unieke kwaliteiten die zij meebrengen.
We hopen dat het de veteranen zelf ook een gevoel van trots geeft. Daarnaast helpt het militairen die Defensie willen verlaten. We weten dat ongeveer een derde van de veteranen in actieve dienst het lastig vindt om de overstap naar de burgermaatschappij te maken. Dan helpt deze campagne.
De kracht van deze campagne ligt in samenwerking, dat de campagne door veel organisaties en mensen wordt opgepakt en gedeeld. Wij zullen de campagne Ongekende Krachten delen via onze kanalen op social media. Jij ook? Kijk dan voor meer info op de website, Facebook, LinkedIn van Onbekende Helden. Lees ook het artikel in Checkpoint 6, die half september verschenen is en online ook te lezen is.