Wat je hulpvraag ook is, het begint altijd door contact op te nemen met het Veteranenloket. Hulp vragen kan een grote stap zijn, maar je doet het nooit voor niets. Samen bekijken we hoe we je het beste kunnen helpen.
Je kunt bellen naar 088 334 00 00 of mailen naar info@veteranenloket.nl. Is het acuut, dan kan je ons 24/7, dus ook buiten kantooruren, telefonisch bereiken.
Nadat jouw hulpvraag via het Veteranenloket is binnengekomen, word je gekoppeld aan een zorgcoördinator. Hij/zij is jouw eerste en centrale aanspreekpunt in het traject. De hulpvragen kunnen liggen op het gebied van psychische en lichamelijke klachten, vragen over materiële zaken, zoals pensioenen, uitkeringen, geneeskundige voorzieningen, hulp bij schulden en begeleiding naar nieuw werk. Je kunt met alle vragen hierover terecht bij jouw zorgcoördinator. Hij/zij kan je doorverwijzen naar deskundige hulpverleners en blijft jouw vaste aanspreekpunt.
Om je goed bij te kunnen staan, werkt het team zorgcoördinatie met veel partijen samen. Jouw zorgcoördinator kent de mogelijkheden en grenzen binnen het hele hulpverleningstraject. De zorgcoördinator heeft een onafhankelijke positie, waardoor hij/zij objectief en efficiënt kan handelen. Deze positie is wettelijk verankerd in de Veteranenwet.