Wat je hulpvraag ook is, het begint altijd door contact op te nemen met het Veteranenloket. Hulp vragen kan een grote stap zijn, maar je doet het nooit voor niets. Samen bekijken we hoe we je het beste kunnen helpen.
Je kunt bellen naar 088 334 00 00 of mailen naar info@veteranenloket.nl. Is het acuut, dan kan je ons 24/7, dus ook buiten kantooruren, telefonisch bereiken.
“Het team zorgcoördinatie is verantwoordelijk voor de begeleiding en coördinatie van immateriële en materiële zorg voor Veteranen, Militaire oorlogs- en dienstslachtoffers en hun relaties.
Nadat jouw hulpvraag via het Veteranenloket is binnengekomen, zijn de zorgcoördinatoren het eerste aanspreekpunt in het traject voor jou als veteraan en alle betrokken partijen. De hulpvragen kunnen liggen op het gebied van psychische en lichamelijke klachten, vragen over pensioenen, uitkeringen, geneeskundige voorzieningen, hulp bij schuldsanering en begeleiding naar nieuw werk.
Daarmee is het team zorgcoördinatie verantwoordelijk voor verbinding en coördinatie van alle betrokken partijen en organisaties. Dit doen zij vanuit de bijzondere zorgplicht, zoals beschreven in de Veteranenwet.
Om u goed bij te kunnen staan werken de zorgcoördinatoren met veel partijen samen. Vanuit hun achtergrond bij APG hebben zij sterke banden met de afdeling Bijzondere Regelingen Defensie, de BRD. Voor meer informatie zie: Militairen | ABP.
” In de nieuwe organisatie is de samenhang met een aantal van onze partners naar de toekomst bestendigd. We zitten dichter bij elkaar en dat is een voordeel voor iedereen!”
Heeft u een acute zorgvraag, dan wordt uiteraard ook acuut zorg geboden!