Klachten

Deel dit bericht:

Ben je het niet eens met een besluit of handelwijze van het Nederlands Veteraneninstituut, het Algemeen Burgerlijk Pensioenfonds (ABP) of een zorginstelling van het Ministerie van Defensie? Hiervoor bestaan klachtenprocedures, zodat je kunt rekenen op een goede afhandeling van jouw klacht.

Natuurlijk doen wij er alles aan om klachten te voorkomen. Ben je ergens toch niet tevreden over, ga dan in gesprek met de desbetreffende medewerker van het Nederlands Veteraneninstituut of diens leidinggevende. Je kan voor ondersteuning terecht bij de clientvertrouwenspersoon Hannie Kamink (bereikbaar via h.kamink@hetlsr.nl. Kom je er tijdens een goed gesprek niet uit? Dan kun je jouw klacht melden bij de klachtenfunctionaris. Stuur hiervoor een e-mail naar klachtenbehandeling@nlveteraneninstituut.nl.

Bekijk hier het klachtenreglement.

 

  • Heb je een klacht over het ABP?
    Bekijk de klachtenprocedure op deĀ website van Pensioenfonds ABP.
  • Heb je een klacht over een LZV-behandelaar?
    Volg dan de klachtenprocedure van de betreffende instelling. Deze vind je meestal op hun website.

 

De Veteranenombudsman helpt als het mis gaat tussen jou en de overheid. Of een andere instantie waar je hulp van krijgt.

Veteranen ombudsman

De Nationale Ombudsman helpt niet alleen bij conflicten tussen burgers en overheid, maar is sinds juli 2013 ook Veteranenombudsman. Dat betekent dat je een klacht kunt indienen bij de Veteranenombudsman als je vindt dat Defensie niet aan zijn plichten aan veteranen voldoet. De Veteranenombudsman is er ook voor klachten over andere overheidsinstanties dan Defensie; en voor klachten over niet-overheidsinstanties die wel een taak hebben ten aanzien van veteranen, zoals het Nederlands Veteraneninstituut en zorginstellingen uit de LZV-keten. De Veteranenombudsman adviseert daarnaast regering en parlement en monitort de klachtbehandeling bij de instanties die zorg verlenen aan veteranen.